01. 11. 2009
Zazimování člunu se závěsným motorem
Jonáš Řepa - 10:17 | Kategorie: Zajímavosti] | Tento článek
ČLUN:
- Umytí člunu a odstranění nečistot.
- Oprava gelkoatu, přebroušení a vyleštění povrchu.
- Popřípadně natření kýlu člunu antivegetativní barvou.
- Vyjmutí čalouněných dílců z lodi a uložení do suché a vytápěné místnosti.
- Očištění a konzervace nerezových částí lodi + zastříkání olejem KONKOR 101.
- Kontrola elektroinstalace a funkčnosti všeho el.příslušenství, popř.oprava.
- Odčerpání pitné vody z nádrže popř zalití přípravku pro její desinfekci a zápach.
- Odpojení čerpadla ze systému a jeho uložení do vytápěné místnosti.
- Vyfoukání vody z potrubí, vysušení záchodu a otevření všech kulových ventilů.
- Výplach fekální nádrže a odčerpání veškeré vody, + zalití Fridexem a jeho natažení do Macerátoru, kde
zůstane přes zimu.
- U plachty vybavené spínacími patenty je nutné tyto promazat a jejich protějšky na lodi řádně upevnit a
také zakonzervovat.
- Zipp na plachtě je nutné lehce potřít mazacím tukem, popř. olejem.
- Chladničku je nutné řádně umýt, vysušit, dát do ní přípravek pro pohlcování pachů a dveře nechat
pootevřené.
- Nádrž paliva by měla být přes zimu plná…
- Řetěz u navijáku je nutné vymotat ven, umýt a nakonzervovat.
- Člun je nutné parkovat pod střechou, aby do něj nepršelo.
- Při parkování je nutné nechat otevřenou výpust v kýlu lodi, aby případná voda mohla z lodi volně
odtékat a nezamrzla.
- Člun je vhodné nechat větrat.
MOTOR závěsný:
- Nastartování motoru za použití klapek, jeho vypláchnutí a ohřev.
- Vypuštění oleje ze 4-taktního motoru, výměna olejového filtru a nalití nového oleje se specifikací
danou výrobcem!!!
- Výměna oleje v převodovce po její kontrole těsnosti tlakováním.
- Kontrola množství oleje v hydraulickém systému vyklápění – Power Trim + kontrola fce.
- Kontrola množství oleje v hydraulickém systému řízení.
- Konzervace šroubení a celého povrchu motoru pod kryty.
- Rozpojení + konzervace + spojení veškerých konektorů el.instalace.
- Povolení, ošetření a znovu montáž kabelu ukostření motoru.
- Demontáž akumulátorů, jejich dolití destilovanou vodou, nabití a uložení do teplé místnosti.
- Demontáž lodního šroubu, jeho kontrola, popř.oprava a namazání hřídele.
- Namazání všech částí dle plánu mazání.
- Přetažení šroubových spojů.
- Odkalení palivového systému, kontrola těsnosti a výměna palivových filtrů – všech!
- Zvlášť je nutné věnovat pozornost systému EFI!!!
- Kontrola stavu ANOD + jejich výměna.
-
Cena zimní údržby záleží na velikosti člunu, motoru, jeho stáří a stavu.
CZECH Marine center, Dubičné 93, 373 71 České Budějovice – Rudolfov
Tel+Fax: 00420 38 74 13 122.........Mobil: 00420 602 49 42 40 – Mgr.Jiří ŘEPA
www.czmarine.cz czmarine@czmarine.cz
- Umytí člunu a odstranění nečistot.
- Oprava gelkoatu, přebroušení a vyleštění povrchu.
- Popřípadně natření kýlu člunu antivegetativní barvou.
- Vyjmutí čalouněných dílců z lodi a uložení do suché a vytápěné místnosti.
- Očištění a konzervace nerezových částí lodi + zastříkání olejem KONKOR 101.
- Kontrola elektroinstalace a funkčnosti všeho el.příslušenství, popř.oprava.
- Odčerpání pitné vody z nádrže popř zalití přípravku pro její desinfekci a zápach.
- Odpojení čerpadla ze systému a jeho uložení do vytápěné místnosti.
- Vyfoukání vody z potrubí, vysušení záchodu a otevření všech kulových ventilů.
- Výplach fekální nádrže a odčerpání veškeré vody, + zalití Fridexem a jeho natažení do Macerátoru, kde
zůstane přes zimu.
- U plachty vybavené spínacími patenty je nutné tyto promazat a jejich protějšky na lodi řádně upevnit a
také zakonzervovat.
- Zipp na plachtě je nutné lehce potřít mazacím tukem, popř. olejem.
- Chladničku je nutné řádně umýt, vysušit, dát do ní přípravek pro pohlcování pachů a dveře nechat
pootevřené.
- Nádrž paliva by měla být přes zimu plná…
- Řetěz u navijáku je nutné vymotat ven, umýt a nakonzervovat.
- Člun je nutné parkovat pod střechou, aby do něj nepršelo.
- Při parkování je nutné nechat otevřenou výpust v kýlu lodi, aby případná voda mohla z lodi volně
odtékat a nezamrzla.
- Člun je vhodné nechat větrat.
MOTOR závěsný:
- Nastartování motoru za použití klapek, jeho vypláchnutí a ohřev.
- Vypuštění oleje ze 4-taktního motoru, výměna olejového filtru a nalití nového oleje se specifikací
danou výrobcem!!!
- Výměna oleje v převodovce po její kontrole těsnosti tlakováním.
- Kontrola množství oleje v hydraulickém systému vyklápění – Power Trim + kontrola fce.
- Kontrola množství oleje v hydraulickém systému řízení.
- Konzervace šroubení a celého povrchu motoru pod kryty.
- Rozpojení + konzervace + spojení veškerých konektorů el.instalace.
- Povolení, ošetření a znovu montáž kabelu ukostření motoru.
- Demontáž akumulátorů, jejich dolití destilovanou vodou, nabití a uložení do teplé místnosti.
- Demontáž lodního šroubu, jeho kontrola, popř.oprava a namazání hřídele.
- Namazání všech částí dle plánu mazání.
- Přetažení šroubových spojů.
- Odkalení palivového systému, kontrola těsnosti a výměna palivových filtrů – všech!
- Zvlášť je nutné věnovat pozornost systému EFI!!!
- Kontrola stavu ANOD + jejich výměna.
-
Cena zimní údržby záleží na velikosti člunu, motoru, jeho stáří a stavu.
CZECH Marine center, Dubičné 93, 373 71 České Budějovice – Rudolfov
Tel+Fax: 00420 38 74 13 122.........Mobil: 00420 602 49 42 40 – Mgr.Jiří ŘEPA
www.czmarine.cz czmarine@czmarine.cz
Předcházející: Posezóní Slevy - Akční nabídky
Další: Vystavujeme na Boat Brno!!!