Weblog - my first web diary

15. 12. 2009

Zimní údržba lodí se zabudovaným motorem
Jonáš Řepa - 18:26 | Kategorie: Zajímavosti] | Tento článek
Zimní údržba lodi se zabudovaným motorem:
ČLUN:
- Umytí člunu a odstranění nečistot.
- Oprava Gelkoatu, přebroušení a vyleštění povrchu.
- Popřípadě natření kýlu člunu antivegetativní barvou.
- Vyjmutí čalouněných dílců z lodi a uložení do suché a vytápěné místnosti.
- Očištění a konzervace nerezových částí lodi + zastříkání olejem KONKOR 101.
- Kontrola elektroinstalace a funkčnosti všeho el.příslušenství, popř.oprava.

- Odčerpání pitné vody z nádrže popř zalití přípravku pro její desinfekci a zápach.
- Odpojení čerpadla ze systému a jeho uložení do vytápěné místnosti.
- Vyfoukání vody z potrubí, vysušení záchodu a otevření všech kulových ventilů.
- Výplach fekální nádrže a odčerpání veškeré vody, + zalití fridexem a jeho natažení do Macerátoru, kde
zůstane přes zimu.
- U plachty vybavené spínacími patenty je nutné tyto promazat a jejich protějšky na lodi řádně upevnit a
také zakonzervovat.
- Zipp na plachtě je nutné lehce potřít mazacím tukem, popř. olejem.
- Chladničku je nutné řádně umýt, vysušit, dát do ní přípravek pro pohlcování pachů a dveře nechat
pootevřené.
- Nádrž paliva by měla být přes zimu plná…
- Řetěz u navijáku je nutné vymotat ven, umýt a nakonzervovat.
- Člun je nutné parkovat pod střechou, aby do něj nepršelo.
- Při parkování je nutné nechat otevřenou výpust v kýlu lodi, aby případná voda mohla z lodi volně
odtékat a nezamrzla.
- Člun je vhodné nechat větrat.
MOTOR zabudovaný:
- Nastartování motoru za použití klapek, jeho vypláchnutí a ohřev.
- Vypuštění oleje ze 4-taktního motoru, výměna olejového filtru a nalití nového oleje se specifikací
danou výrobcem!!!
- Výměna oleje v převodovce po její kontrole těsnosti tlakováním.
- Kontrola množství oleje v hydraulickém systému vyklápění – Power Trim + kontrola fce.
- Kontrola množství oleje v hydraulickém systému řízení.
- Konzervace šroubení a celého povrchu motoru pod kryty.
- Rozpojení + konzervace + spojení veškerých konektorů el.instalace.
- Povolení, ošetření a znovu montáž kabelu ukostření motoru.
- Demontáž akumulátorů, jejich dolití destilovanou vodou, nabití a uložení do teplé místnosti.
- U vestavěného motoru je velice důležité NEZAPOMENOUT na skutečnost, že i po vypuštění
vody z motoru tato z části v motoru zůstane!!! Proto je nutné do motoru nalít Fridex.
- Demontáž lodního šroubu, jeho kontrola, popř.oprava a namazání hřídele.
- Namazání všech částí dle plánu mazání.
- Odkalení palivového systému, kontrola těsnosti a výměna palivových filtrů – všech!
- (Zvlášť je nutné věnovat zvýšenou pozornost systému EFI!!!)
- Kontrola stavu ANOD + jejich výměna.

Cena zimní údržby záleží na velikosti člunu, motoru, jeho stáří a stavu.

Předcházející: SUZUKI - SLEVA 10% + 3 letá záruční lhůta
Další: Nabídka Elektrokol - Vánoční ceny

Category

Archive

Czech Marine s.r.o.

Průmyslová zóna Dubičné 98

373 71 České Budějovice

+420 602 494 240

www.czmarine.cz